Jdi na obsah Jdi na menu

Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán aneb mé 2 roky v Baletní škole Irina Popova Olomouc


Je tomu skoro 2 roky, co jsem se rozhodl odejít z Baletního studia při MDO a pomoci Irině Popové a její Baletní škole Irina Popova Olomouc.

Tato se v tu dobu rozrostla o cca 20 dětí, které nebyly spokojené v Baletním studiu a přešly k ní. Jedním z těchto dětí byla i Lucie Kadlecová, moje dcera. Angažoval jsem se osobně i na přechodu některých jiných dětí, které se rozhodly k Irině přejít. Irina v tu dobu také přestala působit v Baletním studiu při MDO (kde bývala hlavní trenérkou) a začala se věnovat jen své škole. Do její školy před naším příchodem chodily v tu dobu především menší děti, které se učily základům baletu, soutěží se v tu dobu účastnila asi jen talentovaná Alice Wunschová. S příchodem nových dětí, které již měly něco odtančeno a zkušenosti ze soutěží, bylo možno jednak rozšířit nabídku tréninků a také se začít účastnit soutěží. S tímto záměrem ostatně děti a jejich rodiče do školy přešly, tzn. za kvalitní výukou nejen baletu, ale i moderního tance a se záměrem více se zaměřit na účast na soutěžích. Svou roli hrála samozřejmě i touha po přátelské atmosféře v nové škole, kde všichni, ať už rodiče dětí nebo vedení školy půjdou za stejným cílem, tedy kvalitní výuce vyjádřené mimo jiné úspěchy na soutěžích a získání prestiže školy. Tak jsem to aspoň viděl já. Mým úkolem bylo po dohodě s vedením školy pomáhat s organizačními věcmi a správou webových stránek. Jednalo se tedy například o informování rodičů ohledně zkoušek, tréninků, a to formou publikování na webu a posílání sms. Dále zveřejňování na webu informací ohledně soutěží, vkládání fotografií a videí apod. Také jsem zajišťoval přihlašování dětí na domácí i zahraniční soutěže včetně věcí s tím souvisejících (posílání, úprava hudby, zajištění dopravy a ubytování pro rodiče a děti apod.). S tímto jsem měl zkušenosti již z dřívějšího působení v Baletním studiu při MDO, tuto pomoc jsem nabídl sám a nechtěl jsem za ni žádnou odměnu. Dohodnuto bylo pouze to, že moje dcera Lucie nebude muset platit školné, což činí 500Kč/měsíc (několik stokorun jsem ostatně ze svého zaplatil měsíčně za rozesílání sms, nákup CD médií pro hudbu, příležitostný tisk fotografií na nástěnku apod.). Pomáhal jsem ostatně i s přípravou našich půlročních vystoupení, účastnil se všech soutěží, kde jsem pomáhal s tím, co bylo potřeba, prostě se snažil, aby po této stránce vše fungovalo jak má. Jsem rád, že na soutěžích jsme nikdy neměli problém s přihlášením či hudbou (pokud pominu chyby organizátorů), bylo to mnohdy časově náročné získat od trenérů včas všechny podklady a vše v termínu vyřídit. Kromě České republiky jsme se za poslední 2 roky účastnili i soutěží v zahraničí, 2 x v německém Selbu, dále v Portugalsku, Rumunsku a rakouské Vídni. V běžné organizaci tréninků a zkoušek také myslím vše fungovalo. Občas se samozřejmě chybka vloudila, ať už způsobená nedorozuměním nebo tím, že nebylo lehké vše stíhat vedle mého zaměstnání, ale byly to myslím jen vyjímky. Pro mě bylo rozhodující, zda s mou prací byli spokojeni rodiče dětí a doufám, že tomu tak bylo.  Pomáhal jsem od září 2014 do začátku června 2016, pak se ředitelka školy rozhodla, že si bude vše dělat sama. Toto je samozřejmě na vedení školy, oficiálně jsem se ale důvody od Iriny ani nedozvěděl. Přes rodiče se ke mně jen doneslo, že si Iriny „dostatečně nevážím“. Asi bylo špatně to, že jsem měl na některé věci svůj názor, který se ne vždy shodoval s názorem Iriny (ale nebyl jsem zdaleka jediný). Já si ale myslím, že pokud bude škola založena na jediné „nekritizovatelné“ osobnosti, tak to není to pravé především pro ty děti ve škole, které mají zájem se někam posunovat. Blíže toto nechci podrobněji komentovat. 

To, co ale komentovat musím a s mým nuceným odchodem to také souvisí je souvislost s mou dcerou Lucií, o čem se chci zmínit dále, neboť jednání vedení školy vůči ní se mi už v pořádku nezdá vůbec a minimálně by všichni měli znát tyto okolnosti.
Lucie Kadlecová byla již v dříve v Baletním studiu úspěšná tanečnice, především v moderních formách baletu sbírala medaile i v sólových kategoriích (zde se patří poznamenat, že většinu soutěžních choreografií ji připravila Irina Popova, byla i její hlavní trenérkou v Baletním studiu). Tančí od 8-mi let, v době kdy přešla z Baletního studia k Irině do její školy měla 15 let. Byla zde jediná starší, jinak zde byly děti od 11 let níže v tu dobu, tak to pro ni nebylo úplně jednoduché, ale chtěla jít za Irinou jako svou hlavní učitelkou. Těšila se také na Ondřeje Bernkopfa, který v tu dobu učil modernu a také na Sylvu Kopeckou, kterou znala jako trenérku gymnastiky. O rok později pak přivítala i příchod Lucie Mielewczykové, kterou znala již z Baletního studia a také Františka Topiče, který ji zaujal svými choreografiemi pro děti. 

Lucie jako tanečnice byla pro školu Iriny Popové rozhodně posilou, neboť za 2 roky, co ve škole tančila, získala pro školu v sólech a duetech cca 20 medailových pozic na soutěžích (detaily v příloze na konci), několikrát postoupila do světového finále soutěže Dance World Cup, medaili si dovezla kromě mnoha českých soutěží např. i ze silně obsazené soutěže ve Vídni. Byla ale i vzorem mladším dětem v přístupu k tanci a tréninku. Nemá to sice lehké v tom, že musí skloubit studium na gymnáziu se svým koníčkem, ale tanec je pro ni vším a chce se mu věnovat i v budoucnu. Až dokončí střední školu, ráda by studovala choreografii nebo taneční pedagogiku. Některé tréninky musela sice občas vynechat ze zdravotních nebo studijních důvodů, ale pokud na tréninku byla, tančila vždy naplno a s maximální snahou. Stejně tak na všech zkouškách na soutěže. Tanci se věnuje i mimo běžné tréninky pomocí individuální přípravy.
Kromě tance se po dohodě s vedením školy začala věnovat i přípravě choreografií na soutěže pro mladší děti (především moderní formy baletu, tedy Contemporary dance, Jazz dance a Show dance, ale zkusila i dvě baletní choreografie). A i v tomto se jí velmi dařilo, její choreografie (celkem jich bylo cca 10 a na jedné další se spolupodílela) získaly za 2 roky skoro 30 medailových pozic (podrobnosti v příloze) a výrazně se podílely na úspěších školy. Její choreografie příznivě ocenili nejen rodiče dětí, ale i mnozí odborníci z jiných škol. Snažila se vytvářet nové, originální věci a ukázala svůj talent. Možná až moc, neboť především během druhého roku působení jí začala Irina některé nové choreografie zakazovat bez rozumného zdůvodnění. Důvodem zákazů například bylo to, že se Lucka šla po soutěži v Praze slušným způsobem zeptat jedné z rozhodčích, co na její choreografii má zlepšit či jak se dál rozvíjet. Rozhodčí s tím žádný problém neměla, slušně si s ní pár minut popovídala, ale Irina z toho udělala velkou aféru (údajně proto, že se jí nezeptala, zda může za porotci jít) a vyhrožovala Lucce zákazem tvorby veškerých choreografií. Jen pro doplnění, Irina se této soutěže ze zdravotních důvodů neúčastnila, Lucka se jí měla zeptat údajně telefonicky nebo přes její zástupkyni Elišku H. Nakonec jí tvořit povolila (i na základě omluvy od Lucky i mé omluvy a tlaku od rodičů), ale už jen v omezeném rozsahu a od té doby jí na Lucce vadilo neustále něco a hledala záminky pro její kritizování. Při omluvě z gymnastiky ze zdravotních důvodů jsem se například dozvěděl, že Lucka není nemocná ale líná a že jedna „nejmenovaná“ trenérka trénuje 3 hodiny denně... Když se ještě vrátím k baletní choreografii „Duel labutí“, která na pražské soutěži nedopadla zrovna ideálně a proto se šla i Lucka zeptat rozhodčí, kde byla chyba, dozvěděli jsme se po návratu od Iriny, že dopředu věděla, že tato choreografie dopadne špatně. Proč to tedy Lucce neřekla dřív? Pak by možná nemusela chodit za rozhodčí. Na tomto příkladě se bohužel ukázalo, že Irina nemá zájem na tom, aby se Lucka po choreografické stránce rozvíjela a jen se budou hledat způsoby jak to "správně zařídit". Sice jsme v tu dobu doufali, že se vše nějak srovná, ale budoucnost nám bohužel dala za pravdu. 

Mimochodem, na soutěži ve Vídni pak po drobných úpravách tato choreografie vybojovala bronzovou medaili a nechala za sebou spoustu soupeřů. Na další české soutěže se pak Lucka rozhodla pro změnu této choreografie na více klasickou a také odstranit příběh labutí, který českým rozhodčím asi vadil. Vše po dohodě s rodiči dětí a takto jsem to oznámil i Irině, tedy že to změníme tak, aby to bylo více klasické a odstraní se příběh labutí. Nová choreografie „Poslední kousnutí“ pak opravdu na českých soutěžích zabodovala více a především 3.místo z brněnské soutěže „Na špičkách“ bylo velkým úspěchem. Místo poděkování za to, že jsme choreografii upravili na více konkurenceschopnou, dostala Lucka a já opět vynadáno, že nebylo povoleno vytvořit novou choreografii ale jen upravit původní Labutě… (tedy musel zůstat příběh, hudba, kostým…)  Jednak si myslím, že jsem řekl dopředu dostatečně jasně, co budeme upravovat, ale především si myslím, že by tu mělo jít především o ty děti. Pokud na to tanečně mají, neměly by být na soutěžích zklamané ale měly by mít konkurenceschopné choreografie s šancí na úspěch. Výsledkem tohoto ale byl zákaz Iriny pro tvorbu všech nových choreografií (zde už jsem se já omlouvat odmítl, neviděl jsem na našem jednání nic špatného). A našly by se další případy, kdy se jen hledá záminka. Vysloveně sprosté mi připadá například pomlouvání Lucky u jednoho z rodičů, jejichž dětem Lucka vytvářela choreografii a přemlouvání, aby od ní již nic nechtěli. Bez ohledu na to, že tato choreografie byla na soutěžích úspěšná a jen byla prostě jiná, než na jakou byla Irina pro tuto soutěžící zvyklá. Lucka vymyslela choreografii takto úmyslně, šlo o to, aby se daná soutěžící naučila i něco nového a ne pouze využívala to, co již umí. Ostatně o to jde Lucce vždy, choreografie má nejen využít to, co dítě již umí, ale především ho tanečně někam posunout. To však předpokládá dlouhodobé zkoušení, trpělivost a pečlivou přípravu, což Lucka oproti některým jiným vždy dělá. A na těch dětech, se kterými mohla pracovat, je to vidět, i když to někdo neumí přiznat. Rodiče těchto dětí i děti samotné to ví a to je nejdůležitější. Mimochodem, aby Lucka mohla dostatečně dlouho a často zkoušet, využívala i tělocvičnu mimo prostory školy a to bylo taky špatně…

Podobných příkladů by se našlo více, vždy jsme se o tom, co je na choreografiích Lucky špatně, dozvěděli oklikou přes rodiče, Lucce do očí Irina toto nikdy neřekla (s tou jednou vyjímkou uvedenou výše).  


Lucka dostala již dříve možnost vést nepovinnou hodinu Show dance (dělala to jako vše bezplatně). Tato hodina se stala pro značnou část dětí velmi oblíbenou. Přestože byla nepovinná, chodily na ni děti rády, obvykle jich bylo tak kolem deseti. Rodičům se líbilo i krátké ukázkové vystoupení v prosinci 2015. Přestože na příští školní rok tuto hodinu rodiče chtěli a přišli z tohoto důvodu i společně za Irinou, byla tato hodina zrušena a na příští rok se s ní nepočítá. Opět oklikou přes rodiče jsme se dozvěděli, že Lucka neumí pracovat s dětmi. Drtivá většina dětí by ale asi na nepovinnou hodinu nechodila, kdyby se jim tam nelíbilo, kladný ohlas byl od velké většiny rodičů. A pokud byla nějaká vyjímka (za ten rok a půl asi max. 2 děti), tak prostě přestaly chodit. Lucka je na trénincích náročná, všímá si všech, snaží se je něco naučit. Problém měla jen ze začátku se svým trochu "neformálnějším" vyjadřováním (dané jejímu věku), ale i zde se poučila a přizpůsobila věku dětí které učila. 

Také jí bylo vyčítáno, že na hodinách učí něco jiného než má, dle Iriny má učit jen "výraz" a "hereckou část". Lucka samozřejmě na toto dávala důraz, skoro na každé hodině byla zařazena mimo jiné improvizace. Dance Show totiž není žádný "dramaťák", ale především tanec s prožitkem a výrazem. Tzn. Lucka učila tanec, ve kterém hrály výraz a emoce důležitou roli. Ostatně děti, kterým se věnovala například i při tvorbě choreografií, ve výrazu a improvizaci jednoznačně vynikaly.

Cílem zákazu tvorby choreografií i vyučovací hodiny není nic jiného, než vytvořit takové podmínky, aby se Irina Lucky a vlastně i mě zbavila. Když pominu morální část celé věci, tzn. „vykopnutí“ těch, kteří se podíleli na vzestupu školy v posledních letech, především Lucka svými tanečními a choreografickými úspěchy, tak je třeba si uvědomit, že zde nejde jen o nás, ale vůbec o to, jak si vedení školy představuje její další fungování. Názor rodičů, kteří skoro vše platí a mnohdy jsou i sponzoři, je nepodstatný (za Lucku se postavilo spousta rodičů, nevím o nikom z rodičů, kdo by byl pro její „vyhození“, mé vyhození jsem řešit nechtěl). Jde dle mého názoru jen o slávu vedoucí Iriny a zůstat mohou jen ti, co nebudou nic kritizovat nebo placení zaměstnanci, kteří to dělají pro peníze a podle toho se musí chovat. 
Lucka je na jedné straně Irině vděčná za to, co ji naučila (ona jí to ale svými tanečními úspěchy na soutěžích dostatečně vrátila), na druhé straně je moc zklamaná tím, jak se Irina zachovala nyní. Asi to Irina pojala tak, že si nebude vychovávat konkurenci. Což je samo o sobě hloupost, Lucka nyní reprezentovala především její školu a v budoucnosti (mimochodem dosti vzdálené, má před sebou ještě spoustu let studia) neplánovala působit v Olomouci. Svou roli ve všem hráli i „dobří rádcové“, ale to už není podstatné.

Když už bylo jasné, že budeme muset Lucka i já odejít, naivně jsme čekali, že aspoň na závěrečném vystoupení v červnu 2016 dojde k důstojnému rozloučení. Vše ovšem vypadalo tak, že Lucka sice mohla tančit, stejně jako mohly vystupovat její choreografie, důsledně se ovšem dbalo na to, aby nikde nezaznělo její jméno. Ať už při prezentaci jednotlivých vystoupení, tak například při oceňování trenérů. Diplom (který dostávaly všechny děti) dostala až na konci jako poslední kdy v sále již skoro nikdo nebyl... Vysloveně k smíchu bylo vyhlášení největšího tanečního úspěchu roku, kdy byla vyhlášena Eliška Holčapková za své 1.místo na AVE Bohemia (kde byla ale v kategorii podobně jako na finále CDO sama...) a taneční úspěchy Lucie Kadlecové byly ignorovány (vyhrála mimo jiné soutěž Naruby Brno 2015, kde získala i nejvíce bodů ze všech soutěžících, byla druhá na soutěži ve Vídni (porazila zde 8 soupeřů), vyhrála soutěž v Olomouci a získala i spoustu dalších medailí (viz přehled dole na této stránce).

V tomto duchu pokračovaly následně i úpravy na webových stránkách Iriny Popové, kde například v sekci "Soutěží" bylo vymazáno Lucky jméno u jejích úspěšných choreografií...

Ve všem se projevily morální vlastnosti Iriny a jejích dobrých "rádců".

Lucka se bude tedy muset tanci a tvorbě choreografií dál věnovat jinde. S mnohými dětmi, jejich rodiči i trenéry se znala dlouhá léta a je to pro ni nyní především psychicky těžké, podobné chování nečekala. Podobně i mně budou děti i jejich rodiče velice chybět, s mnohými jsem se znal i více jak 7 let, těmto za vše moc děkujeme a přejeme vše nej.

Lucka si samozřejmě nemyslí, že vše umí a všemu rozumí. Ví, že se musí mnohé ještě učit a získat zkušenosti (jak v taneční oblasti, tak především oblasti pedagogické a choreografické). Vedle učení chce ale ve všem hledat svou vlastní cestu, dát do toho sama sebe a svou lásku k tanci, i když, jak nyní zjistila, to nebude lehké.

Nebráníme se samozřejmě budoucí spolupráci s dětmi či rodiči které známe, Lucka povede své hodiny (více na jejím novém webu www.lucietanec.cz)


Tento článek vyjadřuje především můj subjektivní názor na věc (částečně ovlivněný emocemi, ale asi se není čemu divit). Mnohdy mluvím i za Lucku na základě toho, jak ji znám a co od ní slyším, ale je to především můj pohled. Pokud by se chtěl k tomuto kdokoliv vyjádřit, nebudu volit anonymní komentáře na webu, ale může mi napsat. Pokud tento názor nebude anonymní, případně vulgární apod. tak ho zde zveřejním.

R. Kadlec, kadlec.roman@seznam.cz

 

Příloha 1 - Lucie Kadlecová, taneční úspěchy září 2014 - červen 2016 (jen sóla, duety) v době působení v Baletní škole Iriny Popové Olomouc:

- Soutěž "Hradecká Odette 2016" - 2.místo v kategorii moderní tanec duet/trio 14-16 let vlastní choreografie "Mad World" (tančily L.Kadlecová, E.Sukopová)
- Soutěž "Grand Prix Dance Olomouc 2016" - 1.místo v kategorii moderní tanec sóla 14-16 let vlastní choreografie "Boxer"
- Soutěž "Grand Prix Dance Olomouc 2016" - 2.místo v kategorii moderní tanec duet/trio 14-16 let vlastní choreografie "Mad World" (tančily L.Kadlecová, E.Sukopová)
- Soutěž "Na špičkách Brno 2016" - 3.místo v kategorii moderní tanec sóla 14-16 let choreografie "So close" (připravila L.Mielewczyková)
-- Soutěž Vienna Dance Open 2016 - 2.místo v kategorii sóla ART Show 12.6 - 16.5 let vlastní choreografie "Boxer"
- Soutěž Vienna Dance Open 2016 - 4.místo v kategorii sóla moderní tanec 12.6-16.5 let choreografie "So close" (připravila L.Mielewczyková)
- Soutěž Dance World Cup 2016 - národní kvalifikace Selb - 1.místo a postup do světového finále v kategorii Jazz/show dance sóla 14-17 let vlastní choreografie "Boxer"
- Soutěž Dance World Cup 2016 - národní kvalifikace Selb - 2.místo a postup do světového finále v kategorii Moderní tanec (Contemporary dance) sóla 14-17 let choreografie "So close" (připravila L.Mielewczyková)
- Soutěž Dance World Cup 2016 - národní kvalifikace Selb - 2.místo a postup do světového finále v kategorii Show Dance duet/trio 14-17 let vlastní choreografie "Mad World" (tančily L.Kadlecová, E.Sukopová)
- Soutěž Naruby Brno 2015 - 1.místo v kategorii balet - 2 a více tanečníků od 16 let výše choreografie "Yum Yum" (tančily L.Kadlecová, E.Holčapková, choreografii připravila E.Holčapková)
- Soutěž Naruby Brno 2015 - 1.místo v kategorii moderní tanec sóla od 16 let výše s vlastní choreografií "Boxer"
- Soutěž Ostravská pyramida 2015 - 1.místo ve smíšené kategorii sóla národní tanec + Belly dance 13-15 let choreografie "Krakowiak" (připravila Irina Popova)
- Soutěž Ostravská pyramida 2015 - 3.místo ve smíšené kategorii sóla balet + moderní tanec+ jazz dance 13-15 let choreografie "Mušketýrka" (připravila Irina Popova)
- Soutěž Ostravská pyramida 2015 - 3.místo v kategorii Show dance sóla 13-15 let vlastní choreografie "Alice in Wonderland"
- Soutěž Ostravská pyramida 2015 - 3.místo v kategorii Show dance duet/trio 13-15 let choreografie "Spies" (tančily L. Kadlecová, D. Smidová)
- Soutěž Ostravská pyramida 2015 - 1.místo v kategorii duet/trio moderní tanec 16-24 let choreografie "Home again" (choreografii připravily a tančily E.Holčapková, L.Kadlecová)
- Soutěž Grand Prix Olomouc 2015 - 2.místo v kategorii moderní tanec sólo/duet/trio 14-16 let s vlastní choreografií "Alice in Wonderland"
- Soutěž Grand Prix Olomouc 2015 - 2.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 17-19 let choreografie "Home again" (choreografii připravily a tančily E.Holčapková, L.Kadlecová)
- Soutěž Grand Prix Olomouc 2015 - 5.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 12-13 let s vlastní choreografií "Spies" (tančily L. Kadlecová, D. Smidová)
- Soutěž Hradecká Odette 2015 - 4.místo v kategorii sólo balet 14-16 let choreografie "Mušketýrka" (choreografii připravila I. Popova)
- Soutěž Hradecká Odette 2015 - 3.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 14-16 let s vlastní choreografií "Alice in Wonderland"
- Soutěž Hradecká Odette 2015 - 2.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec nad 16 let choreografie "Home again" (choreografii připravily a tančily E.Holčapková, L.Kadlecová)
- Soutěž Hradecká Odette 2015 - 4.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 12-13 let choreografie "Spies" (tančily L. Kadlecová, D. Smidová)
- Soutěž Dance World Cup 2015 - národní kvalifikace Selb - 2.místo a postup do světového finále v kategorii sóla jazz/show dance 14-17 let s vlastní choreografií "Alice in Wonderland"
- Soutěž Naruby Brno 2014 - 2.místo v kategorii sóla moderní tanec 10-15 let vlastní choreografie "Fata morgána"
- Soutěž Hradecká Odette 2014 - 1.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 14-16 let s choreografií "Popoff" (choreografii připravila Irina Popova)
- Soutěž Dance World Cup 2014 - národní kvalifikace Selb - 1.místo a postup do světového finále v kategorii sóla moderní tanec (contemporary dance) sóla 14-17 let s choreografií "Popoff" (připravila Irina Popova) a 2.místo a také postup do světového finále v kategorii jazz/show dance sóla 14-17 let s vlastní choreografií "I got you"
- Soutěž Hradecká Odette 2013 - 2.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 12-13 let s vlastní choreografií "I got you"
- Soutěž Hradecká Odette 2012 - 3.místo v kategorii sólo/duet/trio/skupina moderní tanec 12-13 let s choreografií "Fired Up" (choreografii připravila Irina Popova)
- Soutěž Dance World Cup 2012 - národní kvalifikace Selb - 1.místo a postup do světového finále v kategorii jazz/show dance sóla 10-13 let s choreografií "Arizona dream" (choreografii připravila Irina Popova)
- Soutěž Dance World Cup 2012 - národní kvalifikace Selb - 3.místo a postup do světového finále v kategorii moderní tanec (contemporary dance) duet/trio 10-13 let s choreografií "Who I am" (tančila jsem spolu s A. Můčková), choreografii připravila Jana Olejníčková
- Soutěž World Championships of Performing Arts USA Hollywood 2011 - 3. místo v kategorii "Open" sólo 11-12 let s choreografií "Arizona dream" (choreografii připravila Irina Popova), 3.místo v kategorii "Jazz dance" sólo 11-12 let s choreografií "Mackie Messer" (choreografii připravil Robert Balogh)
- Soutěž Hradecká Odette 2011 - 2.místo v kategorii sólo/duet/trio/skupina moderní tanec 10-12 let s choreografií "Arizona dream" (choreografii připravila Irina Popova)
    
Díky úspěšným národním kvalifikacím se zúčastnila i světových finále soutěže Dance World Cup v letech 2011-2015 (Paříž, rakouský Villach, anglický Brighton, portugalské Portimao, Bukurešť), zde se jí podařilo být nejlépe kolem desátého místa (v kategoriích je zde často 30 i více soutěžících z celého světa).

Mnohé další medaile získala na těchto soutěžích i v rámci skupin.

 

Příloha 2 - Lucie Kadlecová - úspěšné taneční choreografie, které připravila pro děti i pro sebe samotnou v době působení v Baletní škole Irina Popova Olomouc (září 2014/červen2016):

- Soutěž "Hradecká Odette 2016" - 2.místo v kategorii moderní tanec duet/trio do 9 let choreografie "Surikaty" (tančily Z.Krudencová, M.Kysučanová)
- Soutěž "Hradecká Odette 2016" - 2.místo v kategorii moderní tanec duet/trio 14-16 let choreografie "Mad World" (tančily L.Kadlecová, E.Sukopová)
- Soutěž "Grand Prix Dance Olomouc 2016" - 1.místo v kategorii moderní tanec sólo/duet/trio 14-16 let vlastní choreografie "Boxer" (tančila L.Kadlecová)
- Soutěž "Grand Prix Dance Olomouc 2016" - 3.místo v kategorii balet duet/trio 12-13 let choreografie "Poslední kousnutí" (tančily A.Koudelková, N.Fochrová)
- Soutěž "Grand Prix Dance Olomouc 2016" - 3.místo v kategorii moderní tanec sólo/duet/trio 14-16 let choreografie "Torn" (tančila E.Sukopová)
- Soutěž "Grand Prix Dance Olomouc 2016" - 2.místo v kategorii moderní tanec duet/trio 14-16 let choreografie "Mad World" (tančily L.Kadlecová, E.Sukopová)
- Soutěž "Na špičkách Brno 2016" - 3.místo v kategorii balet duet/trio 12-13 let choreografie "Poslední kousnutí" (tančily A.Koudelková, N.Fochrová)
- Soutěž "Na špičkách Brno 2016" - 1.místo v kategorii moderní tanec sóla 14-16 let choreografie "Torn" (tančila E.Sukopová)
- Soutěž Vienna Dance Open 2016 -2.místo v kategorii ART show duet/trio 8.6-12.5 let choreografie "Happy Skeletons" (tančily A.Koudelková, N.Fochrová)
- Soutěž Vienna Dance Open 2016 -3.místo v kategorii balet duet/trio 8.6-12.5 let vlastní choreografie "Duel labutí" (tančily A.Koudelková, N.Fochrová)
- Soutěž Vienna Dance Open 2016 -2.místo v kategorii sóla ART Show 12.6-16.5 let vlastní choreografie "Boxer"
- Soutěž Dance World Cup 2016 - národní kvalifikace Selb - 1.místo a postup do světového finále v kategorii Jazz/show dance sóla 10-11 let choreografie "Thief" (tančila Z.Pospíšilová)
- Soutěž Dance World Cup 2016 - národní kvalifikace Selb - 1.místo a postup do světového finále v kategorii Jazz/show dance sóla 14-17 let choreografie "Boxer" (tančila L.Kadlecová)
- Soutěž Dance World Cup 2016 - národní kvalifikace Selb - 3.místo a postup do světového finále v kategorii Jazz/show dance sóla 14-17 let choreografie "Torn" (tančila E.Sukopová)
- Soutěž Dance World Cup 2016 - národní kvalifikace Selb - 2.místo a postup do světového finále v kategorii Show Dance duet/trio 14-17 let choreografie "Mad World" (tančily L.Kadlecová, E.Sukopová)
- Soutěž Naruby Brno 2015 - 1.místo v kategorii moderní tanec sóla od 16 let výše choreografie "Boxer"
- Soutěž Dance World Cup 2015 světové finále v Bukurešti - 11.místo (celkem 27 choreografií) v kategorii Show dance duet/trio 10-11 let choreografie "Happy skeletons" (tančily A.Koudelková, N.Fochrová)
- Soutěž Ostravská pyramida 2015 - 3.místo v kategorii Show dance sóla 13-15 let choreografie "Alice in Wonderland"
- Soutěž Ostravská pyramida 2015 - 1.místo v kategorii Show dance duet/trio 9-12 let choreografie "Happy skeletons" (tančily A.Koudelková, N.Fochrová)
- Soutěž Ostravská pyramida 2015 - 3.místo v kategorii Show dance duet/trio 13-15 let choreografie "Spies" (tančily L. Kadlecová, D. Smidová)
- Soutěž Ostravská pyramida 2015 - 1.místo v kategorii duet/trio moderní tanec 16-24 let choreografie "Home again" (choreografii připravily a tančily E.Holčapková, L.Kadlecová)
- Soutěž Grand Prix Olomouc 2015 - 2.místo v kategorii moderní tanec sólo/duet/trio 14-16 let choreografie "Alice in Wonderland" (tančila L. Kadlecová)
- Soutěž Grand Prix Olomouc 2015 - 2.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 17-19 let choreografie "Home again" (choreografii připravily a tančily E.Holčapková, L.Kadlecová)
- Soutěž Grand Prix Olomouc 2015 - 5.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 12-13 let choreografie "Spies" (tančily L. Kadlecová, D. Smidová)
- Soutěž Hradecká Odette 2015 - 3.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 10-11 let choreografie "Happy Skeletons" (tančily A.Koudelková, N.Fochrová), 5.místo ve stejné kategorii choreografie "Krádež roku" (tančila Z.Pospíšilová)
- Soutěž Hradecká Odette 2015 - 4.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 12-13 let choreografie "Spies" (tančily L. Kadlecová, D. Smidová)
- Soutěž Hradecká Odette 2015 - 3.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec 14-16 let choreografie "Alice in Wonderland" (tančila L. Kadlecová)
- Soutěž Hradecká Odette 2015 - 2.místo v kategorii sólo/duet/trio moderní tanec nad 16 let choreografie "Home again"  (společná choreografie E.Holčapková, L.Kadlecová)
- Soutěž Dance World Cup 2015 - národní kvalifikace Selb - 2.místo a postup do světového finále v kategorii sóla jazz/show dance 14-17 let choreografie "Alice in Wonderland" (tančila Lucie Kadlecová)
- Soutěž Dance World Cup 2015 - národní kvalifikace Selb - 2.místo a postup do světového finále v kategorii duet/trio jazz/show dance 10-13 let choreografie "Happy Skeletons" (tančily A.Koudelková, N.Fochrová)
- Soutěž Naruby Brno 2014 - 2.místo v kategorii sóla moderní tanec 10-15 let choreografie "Fata morgána" (tančila Lucie Kadlecová)